Історична реконструкція в позашкільній освіті
Патріотизм проявляється в усвідомленні кожним юнаком і дівчиною в приналежності до свого народу, що й становить суть національної свідомості та гідності. Патріотичність усіх українців – це відповідність часу, тому нагальна проблема позашкільних навчальних закладів полягає у створенні сучасних технологій національно-патріотичного виховання підлітків, які, вступивши у доросле життя, мають стати на боротьбу за незалежність своєї Батьківщини. Виховання патріотизму у підлітків має бути запланованим, методично керованим, а не випадковим процесом.
За принципом культуровідповідності в гуртку історичної реконструкції передбачена органічна єдність патріотичного виховання з вивченням історії та культури свого народу, його мови, народних традицій та звичаїв, які забезпечують духовну єдність, наступність і спадкоємність поколінь. Регулярно на заняттях гуртка відбуваються зустрічі з науковцями – істориками, археологами, фольклористами, етнографами тощо, які допомагають підліткам досконально розібратись в особливостях кожної з середньовічних епох. Таким чином відновлюється національна пам’ять, виховується почуття патріотизму підлітків в контексті традицій вітчизняної практики.
Таким чином, створення в позашкільному навчальному закладі умов для становлення громадянина-патріота у вигляді гуртків історичної реконструкції є важливим для системного виховання національного патріотизму підлітків та реалізації переходу від бажання вихованців бути патріотами своєї Батьківщини до патріотичного діяння в ім’я України.